SIDER

lørdag 5. november 2011

UT PÅ TUR!! :)

I dag dro jeg og Thea ut på tur i skogen...


Pakka sekken med kakao, pølser og grill kasta oss på syklene våre å tråkka opp til skogen, der gikk vi litt innover...selve hovedmålet var å finne kongler og litt diverse skogsting som jeg skulle pynte med til jul...


Men fangsten vår ble ikke så veldig stor akkurat!...Nesten alt var råttent, men det vi fant det ligger til tørk under ovnen, så får vi se om det kan brukes til noe:)


Men turen var koselig den da:)
Pølsene smakte godt og kakaoen likeså:)


Der vi satt var det veldig mye trekløver, vi leta litt etter firkløver, men det fant vi altså ikke!!:)


Disse soppene var litt rare syntes vi, veldig små og helt blanke, så nesten ut som om dem var smurt inn med olje;) Så disse måtte vi fotografere da:)

Nå skal jeg ta meg en bloggerunde;)...Ønsker deg en fin kveld:)


11 kommentarer:

Den Grønne Baljen sa...

Så deilig med en skogstur... ikke har dere snø enda heller..'
Koselig å grille ute..

Ønsker deg en fin helg =)

Klem Kerstin

Min stil sa...

Åååh, så koselig dere har hatt det. Viktig med slike små avbrekk i hverdagen. Ønsker deg en fin fin helg.
♥♥♥ Susanne

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hei på deg Elin!
Deilig med tur i skogen, og i allefall når man har noe god i sekken..;-) Syns jeg kan kjenne den herlige skogduften når jeg ser på bildene dine. Det dufter ganske intenst på denne tiden av året, herlig!!
Kos dere med søndagen, den er også god:)
Klem Anne Karin

Coach og mindfulness instruktør Bente sa...

Turer som dette husker både store og små, og jammen er vi heldige som har mulighet til enkelt å komme oss ut i skog og mark.
Glemme tid og sted og bare være tilstede - uendelig godt, så får det våge seg om posen med materialer er slunken når en kommer hjem igjen.
Ha en flott søndag og ny fin uke

A K sa...

Herlig med slike skogsturer!! Søte jenta di ♥ Hun har samme jakke som størstejenta mi ser jeg ;)

Vi bør også komme oss i skogen og samle mose og slikt før frosten kommer...

Tusen takk for koselige ord du legger igjen hos meg!! Jeg er innom og leser her men er dessverre ikke så flink på å kommentere for tiden :)

klem

Unknown sa...

Så koseli med grilling i skogen!
For noen rare sopper, fascinerende, ligner litt på en haug med bher ;)
God kveld!

Franske drømmer sa...

Det så koselig ut!

Jeg skulle også gjerne hatt roser av min bedre halvdel hver fredag,
men de ender jeg alltid opp med å kjøpe sjøl ;)
Kanskje eamannen kan lære han opp litt? ;)

Ønsker dere alle en fin uke!

god klem

Fra det lille røde huset.. sa...

Sååå koselig!
Skogsturer er så utrolig trivelig,...da har vi god tid, ser på det rare som finnes, og prater.
Har ofte samlet kongler o.l. jeg også,...men i fjor fikk jeg meg en støkk...
La konglene på et gammelt håndkle i badekaret over natta, da jeg kom hjem med de, ...og et par dager etter hadde en FLOTT, bitt seg fast på låret mitt!!! Midt i desember, og masse snø ute...
Aner ikke hvordan den har kommet dit, men en eldre mann jeg snakket med, sa det var ikke uvanlig at det var slike utøy i konglene!...
Ikke slutt å samle kongler...men vær litt obs!

Ha en fin høstdag i morgen!

Inger Grethe

Veronika sa...

Ser ut til at noen har hatt en koselig tur i skauen! Deilig å kunne snike seg avgårde og bare nyte stillheten, dumt det ble lite med kongler, men da er det jo mulighet for enda en flott tur før jula setter inn;)

Klem fra Veronika

Noatunfrua sa...

Så koselig tur dere har hatt ♥ Håper du kan bruker noe av det dere fant! Jeg var på jakt etter lerkegreiner her om dagen, men de var pill råtne de også... *sukk*

God uke start til deg!
LailaKlem

Landbohaven sa...

Jeg kom tilfældigt forbi din blog.
Gode billeder.
Ser ud til at i har haft en dejlig skovtur.
Tak for kigget.